Vol. 15 No. 1 (2024)
Studies

Initial Steps towards the Implementation of the Microcredential within the Legal Framework of the Hungarian Education System by 2024

Gábor Hajdu
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Tibor Tóth
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar

Published 28-06-2024

Keywords

  • microcredential,
  • education system,
  • training development,
  • adult education,
  • higher education

Abstract

The aim of this study is to show how the microcredential as a concept and the related complex regulatory system have been integrated into the Hungarian legal environment. The initial steps will be presented, as well as the areas that have not yet been covered and what the possible directions for development are still open.

References

  1. Budai Balázs (2022): A mikrotanúsítványok szerepe és helye a tudásmegosztás és e-learning koncepciójában. Új Magyar Közigazgatás, 15(3), 65-72. o.
  2. Hegedűs Attila (szerk.) (2008): A Bolognai folyamat. Piliscsaba: Pázmány Péter Katolikus Egyetem BTK.
  3. Kiss László (2014): A magyarországi Bologna-folyamat és a felsőoktatási intézmények képzési struktúrája: Egyetemek és főiskolák a Bologna-rendszerben. Felsőoktatási Műhely: Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht, Országos Felsőoktatási Információs Központ kiadványa. 2, 83-98. o.
  4. Kozma Tamás – Rébay Magdolna (szerk.) (2008): A bolognai folyamat Közép-Európában Budapest: Felsőoktatási Kutatóintézet (FKI), Új Mandátum Könyvkiadó.
  5. Lakatos Péter Levente – Bodnár Tekla (2021): MICROBOL – átfogó projekt a mikrotanúsítványok közös európai keretrendszere érdekében, Magyar Akkreditációs Szemle, 3, 1314. o.
  6. Riez Andrea (2002): Felsőfokú szociális képzések az Európai Unióban. In: Gergó Zsuzsanna (szerk.) Az innováció régiója: Kihívások és esélyek, Veszprém, Magyarország: Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Társadalomtudományok és Európai Tanulmányok Tanszék, 56-62. o.
  7. Szlamka Erzsébet (szerk.) (2023a): Lehetőségek a mikrotanúsítványok hazai alkalmazására. Szakértői koncepció. Budapest: Oktatási Hivatal.
  8. Szlamka Erzsébet (2023b): Új trendek a tanúsításban: a mikrotanúsítványok. Új Munkaügyi Szemle, 4(1). 62-76. o. https://doi.org/10.58269/UMSZ.2023.1.5
  9. A Tanács ajánlása az egész életen át tartó tanulást és a foglalkoztathatóságot célzó mikro-tanúsítványokra vonatkozó európai megközelítésről (Luxembourg, 2022. június 16.) (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32022H0627(02))
  10. Az európai felsőoktatási térség Európa oktatási minisztereinek közös nyilatkozata (Bologna, 1999. június 19.) (http://www.nefmi.gov.hu/felsooktatas/tudastar/bolognai-nyilatkozat)
  11. Az európai felsőoktatási térség Európa oktatási minisztereinek kommünikéje (Prága, 2001. május 19.) (http://www.nefmi.gov.hu/felsooktatas/tudastar/pragai-nyilatkozat)
  12. Az európai felsőoktatási térség – A célok elérése – Kommüniké Európa elsőoktatásért felelős minisztereinek konferenciájára (Bergen, 2005. május 19-20.) http://www.nefmi.gov.hu/letolt/felsoo/bergeni_kommunike.pdf
  13. Az európai felsőoktatási térség felé: válasz a globalizált világ kihívásaira (London, 2007.) http://www.nefmi.gov.hu/letolt/felsoo/bolo_london_hu_070601.pdf
  14. MICROBOL Working Group on Quality Assurance Output document and recommendations June 2021 (https://microcredentials.eu/wp-content/uploads/sites/20/2021/07/Output_document_QA.pdf)