Oktatási innovációk és innovátorok: a szubjektum- és objektumorientált megközelítés együttes alkalmazása
Megjelent 2022-06-13
Kulcsszavak
- innováció mérése,
- innováció a közszférában,
- oktatási innováció,
- innovációs felmérések,
- szubjektum és objektum orientált megközelítések,
- hibrid módszerek
Absztrakt
Az empirikus innovációkutatások tervezői szükségszerűen szembesülnek azzal a kihívással, amelyet a szubjektum- és az objektumorientált megközelítések közötti választás, illetve ezen megközelítések esetleges kombinációja jelent. Jóllehet az Oslo kézikönyv (OECD/Eurostat, 2018) ezen két megközelítés együttes alkalmazását javasolja, kombinálásuk ritkán valósul meg az innovációs felmérésekben. Jelen tanulmány egy olyan nagy volumenű hazai innovációkutatást mutat be, amely ezeket a megközelítéseket egyidejűleg alkalmazta, illetve amely különös figyelmet fordított a helyi szinten elindított kisebb innovációkra. A tanulmány egy angol nyelven korábban megjelent publikáció (Halász & Fazekas, 2021) kibővített magyar változata.