Évf. 13 szám 1 (2022)
Tanulmányok

Oktatási innovációk és innovátorok: a szubjektum- és objektumorientált megközelítés együttes alkalmazása

Halász Gábor
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Fazekas Ágnes
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Pálvölgyi Lajos
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Megjelent 2022-06-13

Kulcsszavak

  • innováció mérése,
  • innováció a közszférában,
  • oktatási innováció,
  • innovációs felmérések,
  • szubjektum és objektum orientált megközelítések,
  • hibrid módszerek

Absztrakt

Az empirikus innovációkutatások tervezői szükségszerűen szembesülnek azzal a kihívással, amelyet a szubjektum- és az objektumorientált megközelítések közötti választás, illetve ezen megközelítések esetleges kombinációja jelent. Jóllehet az Oslo kézikönyv (OECD/Eurostat, 2018) ezen két megközelítés együttes alkalmazását javasolja, kombinálásuk ritkán valósul meg az innovációs felmérésekben. Jelen tanulmány egy olyan nagy volumenű hazai innovációkutatást mutat be, amely ezeket a megközelítéseket egyidejűleg alkalmazta, illetve amely különös figyelmet fordított a helyi szinten elindított kisebb innovációkra. A tanulmány egy angol nyelven korábban megjelent publikáció (Halász & Fazekas, 2021) kibővített magyar változata.