Évf. 5 szám 1-2 (2014)
Tanulmányok

Az Európai Felsőoktatási Térség adta lehetőségek: Az Erasmus ösztöndíjprogramban részt vevő hallgatók tapasztalatainak felmérése

Bencze Szabina
Pécsi Tudományegyetem
Életrajz
Tóth-Szerecz Ágnes
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Életrajz

Megjelent 2014-11-01

Kulcsszavak

  • hallgatói mobilitás,
  • Bologna folyamat,
  • ösztöndíj,
  • Erasmus program

Absztrakt

Az Európai Felsőoktatási Térség egyik leghatékonyabb és legkihasználtabb szegmense a hallgatói mobilitás, külföldi tapasztalatszerzés lehetősége. Az egyetemek átjárhatósága, valamint a hozzá kapcsolódó ösztöndíj-programok alternatívát jelentenek a képzések során, valamint tágítja a hallgatók látókörét. A nyelvtanulás eredményessége mellett számos olyan ismerettel bővülhet tudásuk, amelyek pozitívan hathatnak folyó tanulmányaikra, későbbi munkavállalásukra is. A programban korábban részt vevő hallgatók véleményének, tapasztalatainak vizsgálata rendkívül hasznos visszacsatolásként szolgál a hallgatói mobilitás hatékonyságának mérésére.