Évf. 11 szám 2 (2020)
Tanulmányok

Az ESL és a lemorzsolódás preventív kezelése, illetve új típusú képzési és szakképzési módszer bevezetése

Megjelent 2020-12-01

Kulcsszavak

  • korai iskolaelhagyás (ESL),
  • lemorzsolódás,
  • KALOT elvek és program,
  • érzelmi intelligencia (EQ) fejlesztés,
  • szakképzés

Absztrakt

A tanulmány kísérletet tesz arra, hogy teljesen új szemlélettel és összefüggés kereséssel hatékony alternatívát kínáljon a korai iskolaelhagyás és a lemorzsolódás problémájának enyhítésére, megelőzésére. A hitéleti nevelés erősítése, az intelligencia alapú tehetségmérés és a tudáselemekre épülő ismeretátadás jellemzik a program alappilléreit. A képzési alapelvek a KALOT program kiemelkedő eredményeit, valamint a fizikális és mentális nevelés harmonikus egységét hívja segítségül. A kidolgozott módszer célja, hogy Magyarországon a fiatal felnőtt korosztály boldogabb, sikeresebb és egészségesebb legyen, és a jelenlegi munkaerő-piaci elvárásoknak eredményesen megfelelhessen.