Megjelent 2014-11-01
Kulcsszavak
- vezetői kompetenciák,
- AC/DC,
- 360°-os visszajelzés
Absztrakt
A vizsgálat célja feltérképezni az AC/DC módszer és a 360°-os visszajelzés használatának lehetőségeit és meghatározni a legoptimálisabb mérési eszközt a különböző vezetői kompetenciák esetén. A felmérés autóipari gépalkatrészeket gyártó multinacionális vállalati környezetben zajlott (N=42). A két módszerrel vizsgált vezetői kompetenciák: döntésképesség, együttműködés, konfliktuskezelés, meggyőzés és problémamegoldás. Az eredmények alapján láthatjuk, hogy a DC megfigyelői értékelések minden esetben alacsonyabbak minden más 360°-os értékelő csoport eredményénél, így az önértékelésnél is, szemben Carless és munkatársai (1998) eredményeivel. A 360°-os visszajelzés eredményeit érdemes értékelő csoportonként külön elemezni, mert azok sok esetben szignifikánsan különböznek egymástól. A DC és a 360°-os visszajelzés eredményei nem minden esetben használhatóak egymás kiegészítésére, melyet az interkódolás összefüggésének hiánya is megmutat. Érdemes a 360°-os visszajelzés eredményeit értékelő páronként és kompetenciánként külön választani, és csak bizonyos esetekben összevetni a DC eredményekkel.