Új folyam III. 1. szám
I. rész – A pedagógiai gondolkodás változásai

Digitális módszerek, analóg pedagógusok a poszt-kovid korban?

Constantinovits Milán András
Matthias Corvinus Collegium
Vladár Zsuzsa
NKE NITK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszék

Megjelent 2025-06-30

Kulcsszavak

  • online oktatás, poszt-covid oktatás, pedagógusi szerepek, felsőoktatás, kérdőíves kutatás

Absztrakt

Napjainkban érzékelhetően megváltozik az oktatás minden dimenziója: a pandémia során alkalmazott online oktatás új platformokat és módszereket eredményezett, és az új nemzedékek (Z és alfa generáció ) kognitív viselkedése új  kihívások elé állítja a pedagógusokat. Mindezek következtében a hagyományos tanári szerepfelfogás is változni látszik. Tanulmányunkban felvázoljuk az oktatási változáshullám felsőoktatási vonatkozásait, és hallgatók és oktatók bevonásával értékeljük a posztcovid korszak oktatási tapasztalatait. Kérdőíves kutatásunk felrajzolja a jövő kívánatos felsőoktatási formáit, és értékeli a pedagógusi szerep megváltozását is. Eredményeink rámutatnak arra, hogy a jövő oktatásának kulcsa továbbra is a személyességben rejlik.