New Series Vol. 1 No. 1 (2023)
Dialogue

Theory and Practice in the Pre-School Educator Training

Ágnes Kata Miklós
PPKE BTK VJTK Óvó- és Tanítóképző Tanszék, főiskolai tanár

Published 20-09-2023

Keywords

  • pre-school educator training,
  • pedagogical practice,
  • methodological diversity

Abstract

The most important goal of teacher training is to impart practical and theoretical knowledge to students, which alone, without further studies, makes them suitable for the cultivation of their profession. In the case of pre-school educator training, a complicating factor is that it has to be completed in just six semesters.

The key to the success of the training lies in how we can take advantage of the available opportunities to acquire the most practical knowledge. The study deals with the issues of these opportunities.

References

  1. /2021. (XII. 29.) ITM rendelet a pedagógusképzés képzési terület egyes szakjainak képzési és kimeneti követelményeiről. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2100063.itm
  2. A PPKE BTK VJTK Óvodapedagógus BA szak aktuális tantervi hálója. http://btk.ppke.hu/uploads/articles/3113257/file/BALP-VOP-2023_H(1).xlsx
  3. A szakmai gyakorlatok útmutatói. http://btk.ppke.hu/karunkrol/intezetek-tanszekek/vitez-janos-tanarkepzo-kozpont/ovo-es-tanitokepzo-tanszek/szakmai-gyakorlat
  4. Gombocz O. (2021). A pedagógus mint támogató, segítő. In Fodor R., Karainé G. O. & Miklós Á. K. (szerk.) Pedagógiai változások – a változás pedagógiája III. PPKE. 319–327.
  5. Jaskóné Gácsi M., & Stóka G. (2014). Mit várnak el a szülők az óvodától? Módszertani Közlemények 54(2), 1–14. https://www.iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35535